לוגו ראשי שקוף

מוצרים

אייקון עלה ירוק

מוצרים טבעיים

תשלום בכרטיס אשראי

תשלום מאובטח

חנות טבע משלוחים מהירים

משלוח מהיר

תכונות

מותגים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
טחינה גרגירים+רטובה על מגש

אוהבים טחינה? 10 עובדות שיגרמו לכם לאכול קצת יותר

אין ספק שבשנים האחרונות הטחינה הפכה למוצר צריכה בסיסי בכל בית, ונמכרת בכל חנות טבע או סופר.  שלא לדבר על זה שחלק ממי שצורך אותה הפך פשוט למכור. ממה עשויה הטחינה, אילו סוגי טחינה קיימים ומה הסגולות שלה? קבלו 10 עובדות שיגרמו לכם לאכול יותר טחינה.

ממה עשויה הטחינה?

טחינה היא למעשה ממרח המופק מגרגרי שומשום קלויים והיא מהווה את המרכיב העיקרי שבחלווה ובחומוס. בנוסף, היא מהווה מרכיב עיקרי במגוון רחב של מאכלים מסורתיים שמגיעים אלינו מהמזרח, צפון אפריקה וארצות הים התיכון. טחינה היא מאכל עתיר בשומן לא רווי, סידן, חלבון. כמו כן טחינה שייכת לקבוצת המוצרים העשירים בוויטמינים . בנוסף, היא כמעט ואינה מכילה פחמימות, מה שהופך אותה למזון בריא ולמצרך צריכה בסיסי גם בעבור אלה שמכורים לתזונה הנכונה.

אילו סוגי טחינה קיימים?

  • טחינה גולמית  –  טחינה גולמית, הנקראת גם טחינה מלאה, היא טחינה שעשויה מזרעים שלמים של שומשום, כולל הקליפה שלהם. מדובר בטחינה בריאה מאד, שכן היא עשירה בחלבון, מינרלים וסיבים תזונתיים. אחת הטחינות המומלצות היא טחינה הר ברכה המשלבת בתוכה את את היתרונות עם 100% שומשום טהור
  • טחינה רגילה  –  טחינה רגילה היא טחינה שעשויה מזרעי שומשום קלופים, מה שמקנה לה את הצבע הבהיר שלה. זו בדיוק הסיבה שבניגוד לטחינה גולמית, לטחינה הרגילה קוראים גם טחינה לבנה.
  • טחינה אתיופית – טחינה עשויה מגרגירי חומוס אתיופי, טחינה איכותית המכילה מגוון של וויטמינים בזכות האיזור בו מגדלים את השומשום לטחינה האתיופית 
טחינה-על-חציל

10 סגולות חשובות שיש לטחינה!

כאמור, מלבד לזה שטחינה היא מוצר חובה בכל מטבח ישראלי ואנחנו די מכורים אליה.  יש לטחינה מספר סגולות שעוזרות לגוף שלנו לשמור על עצמו ושיגרמו לכם לצרוך אותה באופן קבוע

  • מונעת סוכרת – זרעי השומשום שמהם מופקת הטחינה עשירים בחלבונים וסיבים תזונתיים, מה שגורם לשחרור איטי מאד של גלוקוז לדם. בנוסף, הם מכילים נוגדי חמצון ומינרלים שונים המסייעים בהורדת רמת הסוכר בדם.

  • מורידה לחץ דם –  ויטמין E ונוגדי חמצון שזרעי השומשום מכילים ומנעים חסימה של עורקים ותורמים להפחתת לחץ הדם.

  • מונעת סרטן – זרעי השומשום מכילים חומר שנקרא ססמין, חומר שמסייע מאד בעיכוב התפתחות של התאים הסרטניים ומונע מחלות סרטן קשות כמו לוקמיה, סרטן המעי הגס ועוד.

  • מונעת טרשת עורקים – זרעי השומשום מכילים חומר טבעי שנקרא ססמול, חומר אנטי דלקתי ונוגד חמצון שאחראי על האטת ההתדקמות של טרשת העורקים.

  • מורידה כולסטרול רע – כפי שציינו, הטחינה מכילה שומן בלתי רווי שמסייע מאד באיזון רמת הכולסטרול בדם ולכן היא נפוצה מאד בקרב אנשים שעושים דיאטה. בתוך כך, הטחינה עוזרת מאד בשמירה על בריאות הלב.

  • מונעת דלקת פרקים – מכיוון שהטחינה מכילה נוגדי חימצון וחומרים אנטי דלקתיים, היא מסייעת מאד במניעה של דלקת פרקים. ההמלצה שלנו עבורכם היא לצרוך שתי כפות של טחינה ביום וזה עשוי לעשות את העבוד

  • משפרת את תהליכי העיכול – טחינה עשירה מאד בשומן ואם תוסיפו אותה באופן קבוע לארוחות שלכם, תוכלו בוודאי לזהות שהשומן הזה מסייע בתהליך העיכול.

  • עשירה בברזל – אם עשיתם לאחרונה בדיקות דם וזיהיתם שחסר לכם ברזל בדם, טחינה היא הפתרון המושלם עבורכם.

  • עוזרת לרדת במשקל – הטחינה מכילה רמות מאד נמוכות של פחמימות, מה שאומר שאם אתם נמצאים במהלכה של דיאטת כסאח או סתם שמירה על התזונה, הטחינה תשמח ללוות אתכם לאורך כל התהליך.

  • מחזקת עצמות – הטחינה עשירה מאד בסידן ואם יש לכם מחסור בו, היא הפתרון המושלם עבורכם. היא גם תסייע לכם להשלים את החוסרים וגם תחזק עבורכם את העצמות.

לסיכום

אין ספק שמעבר לטעם שלה, לטחינה יש סגולות רבות שפשוט חבל לוותר עליהן ואם אתם עדיין לא מכורים לממרח הלבן הזה, אנחנו ממליצים לכם בחום רב להכניס אותו לתפריט היומי שלכם, אתם ללא תתאכזבו, בהצלחה!

להזמנה מהירה